W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Kontakt

Wodociągi Białostockie Sp. z o.o.


ul. Młynowa 52/1
15-950 Białystok

tel.: (+48) 85 745 81 00
fax: (+48) 85 745 81 13

strona internetowa: www.wobi.pl
e-mail: sekretariat@wobi.pl

NIP: 542-020-01-22
REGON: 050207647

Informacja o sytuacji awaryjnej

AWARIA (2018-04-12): Na wstępie przepraszamy wszystkich odbiorców za utrudnienia związane z kontaktem pod nr pogotowia wod.-kan. 994 i uzyskaniem informacji o porannej awarii wodociągowej. Informujemy, że niezwłocznie podejmiemy działania w celu usprawnienia zarówno bezpośredniej łączności z pogotowiem, jak i innych kanałów komunikacji z mieszkańcami w nagłych przypadkach. 
Zgłoszenie o awarii przy ul. Świętokrzyskiej otrzymaliśmy przed godz. 4.00. Musieliśmy szybko zareagować i zatrzymać pompowanie wody do miasta, ponieważ chodzi o jedną z głównych linii, tzw. magistral, transportujących wodę ze stacji uzdatniania do sieci rozdzielczej (to nią - i dalej przyłączami domowymi - woda dociera do odbiorców). Mamy obecnie możliwość w miarę sprawnego przełączenia odcinków magistral, aby wyłączyć uszkodzony fragment z działania i zasilać sieć miejską z innych kierunków. Ta operacja nie odbywa się jednak z naciśnięciem guzika, tylko - jak w każdym mieście czy miejscowości - fizycznie trzeba kręcić zasuwami w terenie (ten rurociąg ma średnicę 600 mm). 
Około godz. 5.45 wznowiliśmy pracę pomp na ujęciach i stacjach uzdatniania, ale ciśnienie wody w sieci - z uwagi na duży poranny rozbiór - normowało się jeszcze około 3 godzin.
To był ten czas, kiedy mieszkańcy po przebudzeniu w większości zastawali suche krany lub niskie ciśnienie wody. My z kolei jeszcze nie wiedzieliśmy, ile czasu taka sytuacja może potrwać. Zawiodła w pewnym stopniu informacja bieżąca, choć ci, którym udało się dodzwonić pod nr 994 otrzymywali wiedzę "z pierwszej ręki", a media w porannych wiadomościach też donosiły o awarii.
Woda obecnie płynie u wszystkich odbiorców, a naprawa samego uszkodzenia będzie musiała potrwać kilka dni. Dlaczego - to niech zobrazują zdjęcia poniżej.
Za wszystkie utrudnienia przepraszamy.

Awaria 2018-04-12

Awaria 2018-04-12

Awaria 2018-04-12

Awaria 2018-04-12



Powiadom znajomego