Biuro Obsługi Klienta (BOK)

15-404 Białystok,
ul. Młynowa 52/1,

tel.: (+48) 85 745 81 70 /71/ 
fax: (+48) 85 745 81 13
 
e-mail: BOK@wobi.pl 
 
Czynne w poniedziałek w godz. 7.00 - 17.00 (kasa w godz. 8.00 - 16.30),
wtorek - piątek w godz. 7.00 - 15.00 (kasa w godz. 8.00 - 14.00).
 
Kompleksowa obsługa zleceń dotyczących usług, świadczonych przez Wodociągi Białostockie, obejmuje m.in.:
  • przyłączenie nieruchomości do sieci wodociągowej i kanalizacyjnej - od wydania opinii o możliwości przyłączenia do sieci wodociągowej i kanalizacyjnej, warunków przyłączenia do sieci wodociągowej i kanalizacyjnej oraz warunków technicznych na budowę sieci wodociągowej i kanalizacyjnej, poprzez uzgodnienie projektu przyłączy i sieci wodociągowej i kanalizacyjnej, następnie odbiór techniczny i  końcowy przyłącza wodociągowego i kanalizacyjnego po przyłączanie (wcinkę) do sieci wodociągowej i kanalizacyjnej, a także sprawdzenie i zaplombowanie podlicznika przeznaczonego do pomiaru zużycia wody na podlewanie ogrodu;
  • zawieranie umów o dostarczanie wody i  odprowadzanie ścieków, uaktualnianie danych w umowie, uzyskanie informacji o swoich płatnościach i rozliczeniach, podawanie aktualnych stanów wodomierzy oraz rozwiązywanie umów;
  • naprawę, legalizację i sprzedaż wodomierzy;
  • wykonanie ekspertyz wodomierzy;
  • usługi w zakresie pracy specjalistycznego sprzętu wodociągowo-kanalizacyjnego (min. kamery TV do przeglądu kanałów);
  • udostępnienie hydrantu do poboru wody na cele budowy;
  • zlecenie otwarcia/zamknięcia dopływu wody lub likwidację przyłącza;
  • badania laboratoryjne jakości wody i ścieków;
  • składanie reklamacji i skarg;
  • dokonanie w kasie zapłaty należności wynikających z faktur wystawionych przez Spółkę;
  • informację o obowiązujących stawkach opłat za wodę i ścieki oraz innych usługach świadczonych przez Spółkę.

Głównym kanałem komunikacyjnym dla klienta w sytuacjach nagłych i awaryjnych jest bezpłatny numer Pogotowia Wodociągowego 994, który przyjmuje zgłoszenia przez całą dobę.

Istnieje też możliwość komunikacji Klientów ze Spółką poprzez pocztę elektroniczną. Na adres e-mail BOK@wobi.pl można całodobowo przesyłać wszelkie wnioski, informacje i zapytania dotyczący własnej nieruchomości - w zakresie usług i spraw obsługiwanych przez Spółkę.

Ponadto odbiorca usług w zakresie zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków może  skorzystać z funkcjonalności elektronicznego Biura Obsługi Klienta (e-BOK). Do e-BOK może zarejestrować się Klient, który ma zawartą umowę z Wodociągami Białostockimi Sp. z o.o. oraz otrzymał fakturę za uzdatnianie i dostarczanie wody, a także odprowadzanie i oczyszczanie ścieków. W tym celu powinien on na stronie www.wobi.pl wejść na wyróżnioną zakładkę e-BOK, kliknąć w pole „Zarejestruj się” i postępować zgodnie z czytelną instrukcją. Po zalogowaniu się do systemu można na bieżąco przeglądać swoje faktury, kontrolować zużycie wody, składać reklamacje, podawać stan wodomierza oraz przejść na formę otrzymywania faktury w wersji elektronicznej.

Strona internetowa Wodociągów Białostockich  www.wobi.pl jest też miejscem, gdzie odbiorcy mogą uzyskać informację o zakresie działalności prowadzonej przez Spółkę. To "przewodnik" po Firmie dla Klienta, który chce nawiązać kontakt lub skorzystać z jej usług. Na stronie zawarte są m.in. niezbędne wnioski dla klienta (do pobrania w zakładce „Materiały do pobrania”), aktualny wykaz numerów telefonów, oferta usługowo-handlowa, akty prawne związane z działalnością Spółki, cenniki usług, regulamin usług, procedury przyłączenia do sieci wod.-kan., strefa projektanta i wykonawcy. Dostarcza klientowi niezbędnych informacji o występujących awariach, planowanych remontach, czy nowych inwestycjach.